Μέχρι το 2007-08, πριν τη χρηματοπιστωτική κρίση, ο καπιταλισμός -και
στον «αναπτυγμένο βιομηχανικό» κόσμο -στηριζόταν στην χρόνο με το
χρόνο αύξηση της ζήτησης και του καταναλωτισμού. Η
αύξηση δε αυτή τα τελευταία 20 χρόνια στηριζόταν με τη σειρά της στην
αύξηση των δανείων και των χρεών από τα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις και
τις κυβερνήσεις προς τις τράπεζες.
Οι άνθρωποι τρέχανε πίσω από
καινούργιο αυτοκίνητο, καινούργια τηλεόραση ή πλυντήριο, καινούργιο
κινητό ή συνολάκι, χωρίς βέβαια να αισθάνονταν μεγαλύτερη ικανοποίηση.
Για παράδειγμα ο μέσος γερμανός -που υποτίθεται είχε και έχει τη
μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη στην Ευρώπη κατείχε τηλεόραση, βιβλία,
έπιπλά, κάμερα, ηλεκ. κουζίνα, πλυντήριο, κινητό, αυτοκίνητο, κομπιούτερ
κ.λπ., συνολικά γύρω στα 10.000 αντικείμενα (σύμφωνα με την εφημερίδα
Die Zeit)[1].
Για να μπορεί να λειτουργεί ο καπιταλισμός στη Γερμανία, θα πρέπει οι επιχειρήσεις να συνεχίζουν να παράγουν τα παραπάνω αντικείμενα και οι άνθρωποι να συνεχίζουν να τα αγοράζουν. Αλλά αν οι περισσότεροι άνθρωποι στον αναπτυγμένο κόσμο έχουν ήδη αγοράσει από μια φορά αυτά τα αντικείμενα και αν αυτά ήταν ανθεκτικά, όσο θα μπορούσαν να είναι, τότε οι επιχειρήσεις στον καπιταλισμό δεν θα είχαν μέλλον.
Κάνοντας
έρευνα για την ταινία της «Η Ιστορία των Πραγμάτων», η Annie Leonard
ανακάλυψε πως από τα υλικά που ρέουν μέσω της οικονομίας του
καταναλωτισμού, μόνο 1% παραμένει σε χρήση έξι μήνες μετά την πώληση. Ακόμα και τα αγαθά που θα περιμέναμε να διαρκέσουν περισσότερο, σύντομα καταδικάζονται σε αχρηστία είτε επειδή είναι προσχεδιασμένη η αχρήστευσή τους (χαλάνε γρήγορα), είτε επειδή θεωρείται πως βγαίνουν εκτός μόδας.
Πέμπτη 6 Απριλίου 2017
Τετάρτη 5 Απριλίου 2017
«Λευκές περιοχές» και Ψηφιακό Μέρισμα οι προτεραιότητες της κυβέρνησης για την Ψηφιακή Τηλεόραση
Ψηφιακή τηλεόραση, προβλήματα και προκλήσεις. Με αυτό το θέμα
πραγματοποιήθηκε η ενδιαφέρουσα συζήτηση στη διάρκεια του 1ου Συνεδρίου
Salonica Electronix από την εταιρεία Libra Press η οποία εκδίδει και το
μηνιαίο περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση, στη Θεσσαλονίκη στις 11 και 12
Μαρτίου. Οι συμμετέχοντες Λευτέρης Κρετσος γενικός γραμματέας ενημέρωσης
και επικοινωνίας, Γιώργος Πλειος, καθητητης του Πανεπιστημίου Αθηνών
και μέλος του ΕΣΡ και Νικος Μιχαλιτσης, γενικός Διευθυντης Τεχνικων
υπηρεσιών της ΕΡΤ, οχι μόνο αναφέρθηκαν στο ταραχώδες παρελθον της
ψηφιακής μετάβασης αλλά περιέγραψαν με στοιχεία και δίνοντας ειδήσεις
για το ενδιαφέρον μέλλον της.
Τη δεύτερη ημέρα του Συνεδρίου ο Ανδρέας Γεωργιάδης, content marketing&VAS Senior manager της Nova μίλησε για τις ραγδαίες εξελίξεις σε ότι αφορά στους εναλλακτικούς τρόπους διανομής του περιεχομένου.
Η συζήτηση περί ψηφιακής τηλεόρασης δεν θα μπορούσε να μην είχε τις εντάσεις της, γεγονός απολύτως λογικό αν σκεφθείτε κανείς ότι τρία χρόνια μετά την ολοκλήρωση της ψηφιακής μετάβασης, εκατοντάδες μικρές η μεγάλες περιοχές της χώρας δεν έχουν πρόσβαση στο ψηφιακό σήμα. Κι αυτό, μαζί με τη χρόνια απαίτηση της αγοράς τεχνολογΐας για σαφείς και διαφανείς κανόνες στη Μεταβαση, αύξησαν το ενδιαφέρον της συζήτησης κατακόρυφα.
Τη δεύτερη ημέρα του Συνεδρίου ο Ανδρέας Γεωργιάδης, content marketing&VAS Senior manager της Nova μίλησε για τις ραγδαίες εξελίξεις σε ότι αφορά στους εναλλακτικούς τρόπους διανομής του περιεχομένου.
Η συζήτηση περί ψηφιακής τηλεόρασης δεν θα μπορούσε να μην είχε τις εντάσεις της, γεγονός απολύτως λογικό αν σκεφθείτε κανείς ότι τρία χρόνια μετά την ολοκλήρωση της ψηφιακής μετάβασης, εκατοντάδες μικρές η μεγάλες περιοχές της χώρας δεν έχουν πρόσβαση στο ψηφιακό σήμα. Κι αυτό, μαζί με τη χρόνια απαίτηση της αγοράς τεχνολογΐας για σαφείς και διαφανείς κανόνες στη Μεταβαση, αύξησαν το ενδιαφέρον της συζήτησης κατακόρυφα.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)