Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015

Μερικές συχνές απορίες και οι απαντήσεις τους για την Ψηφιακή Τηλεόραση από την ΕΕΤΤ.

1. Είναι η ΕΕΤΤ ανεξάρτητη αρχή ή είναι ρυθµιστική αρχή και τι ρόλο έχει στο πεδίο της ψηφιακής τηλεόρασης; Η ΕΕΤΤ έχει ρητά εκ του νόµου διπλή ιδιότητα, είναι ανεξάρτητη διοικητική αρχή (άρθρο 6 παρ. 2 Ν.4070/2012) και είναι και εθνική ρυθµιστική αρχή σε θέµατα παροχής δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών (άρθρο 6 παρ. 1 Ν.4070/2012). Υπό τη διπλή αυτή ιδιότητα, διενήργησε τη διαγωνιστική διαδικασία αδειοδότησης για τον ιδιώτη πάροχο δικτύου ψηφιακής τηλεόρασης – δηλαδή για τον µεταφορέα του σήµατος των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθµών – όπως αυτή προσδιορίστηκε από τη σχετική υπουργική απόφαση. Ο νόµος ορίζει ότι στο πεδίο αυτό η ΕΕΤΤ γνωµοδοτεί και διεκπεραιώνει, ενώ οι αποφάσεις λαµβάνονται από το νοµοθέτη και το Υπουργείο Υποδοµών.

2. Ελέγχεται η ΕΕΤΤ ή είναι ανεξέλεγκτη; Η ΕΕΤΤ, ως ανεξάρτητη διοικητική αρχή, υπόκειται σε δικαστικό και κοινοβουλευτικό έλεγχο δηλαδή ελέγχεται συνέχεια από τα διοικητικά δικαστήρια (∆ιοικητικό Εφετείο, Συµβούλιο της Επικρατείας, Ελεγκτικό Συνέδριο) και από τις αρµόδιες Επιτροπές της Βουλής των Ελλήνων. Η ΕΕΤΤ ως ανεξάρτητη αρχή δεν υπόκειται στον ιεραρχικό έλεγχο της ∆ιοίκησης – όπως ο νόµος ρητά ορίζει: «η ΕΕΤΤ ενεργεί ανεξάρτητα και δεν ζητά ούτε λαµβάνει οδηγίες από κανένα άλλο φορέα».

3. Επιτρέπεται να κατακυρωθεί ανοικτός, διεθνής, δηµόσιος διαγωνισµός όπως αυτός που διενήργησε η ΕΕΤΤ για τον πάροχο δικτύου ΨΤ σε έναν και µοναδικό διαγωνιζόµενο; Ναι, επιτρέπεται. Η συµµετοχή ενός ενδιαφεροµένου και η κατακύρωση σε αυτόν του δικαιώµατος δεν αντιβαίνει ούτε στο εθνικό δίκαιο (βλ. σχετική νοµολογία του Συµβουλίου Επικρατείας ΣτΕ (ασφαλ) 378/2009 και ΣτΕ ΕΑ 33/2009, 1803/2008) ούτε και στο ευρωπαϊκό δίκαιο (βλ. ad hoc επί τούτου απάντηση της αρµόδιας Επιτρόπου σε σχετική ερώτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 13/10/2014).

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015

Οι Ελβετοί εγκρίνουν το νέο σύστημα για το τηλεοπτικό τέλος.

    Η Ελβετία ετοιμάζεται να αλλάξει το σύστημα που αφορά την είσπραξη του τηλεοπτικού τέλους. Σε ένα δημοψήφισμα που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, πάνω από το 50% των ψήφων ήταν υπέρ του νέου συστήματος.
Το ετήσιο τηλεοπτικό τέλος δεν θα συνδέεται με την κατοχή ενός τηλεοπτικού δέκτη, ή άλλης συσκευής που έχει τη δυνατότητα λήψης των ραδιοτηλεοπτικών προγραμμάτων. Μέχρι τώρα, οι καταναλωτές που δεν έχουν κανένα μέσο για την παρακολούθηση ή ακρόαση των προγραμμάτων αυτών, δεν είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν το τέλος, που σήμερα φτάνει στα 451 ελβετικά φράγκα (429 ευρώ). Αν ληφθεί υπόψη ότι το τέλος πρέπει να πληρωθεί ακόμα κι αν υπάρχει ραδιοφωνικός δέκτης σε αυτοκίνητο, είναι ουσιαστικά ένας «φόρος» που αφορά σχεδόν το 100% του πληθυσμού.
Οι νέοι κανόνες, που θα τεθούν σε εφαρμογή το 2018-19, υποχρεώνουν όλα τα νοικοκυριά να πληρώνουν το τέλος. Το τέλος θα το πληρώνουν επίσης οι πολίτες που δεν έχουν ελβετική υπηκοότητα, αλλά έχουν εξοχική κατοικία στη χώρα.
Το καλό νέο για τους Ελβετούς, είναι ότι μειώνεται το ύψος του τέλους, στα 400 ελβετικά φράγκα.
Οι νέοι κανόνες θα ισχύουν και σε επιχειρήσεις, με ετήσιο τζίρο πάνω από τα 500.000 φράγκα. Οι επιχειρήσεις με τζίρο από 500.000 έως 1.000.000 φράγκα θα πληρώνουν 400 φράγκα, ενώ οι μεγαλύτερες εταιρείες, θα πληρώνουν τέλη που ξεκινούν από τα 1000 φράγκα.
Όσοι ήταν αντίθετοι στο νέο σύστημα, ισχυρίζονταν ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη για όσους δεν παρακολουθούν τηλεόραση και δεν ακούν ραδιοφωνικούς σταθμούς, ή για το μικρό τμήμα του πληθυσμού που ζει σε περιοχές που δεν υπάρχει λήψη των σημάτων αυτών για τεχνικούς λόγους.
http://advanced-television.com/2015/06/16/swiss-approve-new-tv-licence-system/

Πηγή: Αναδημοσίευση από τη σελίδα digitaltvinfo.gr.