Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015

Ομάδα εργασίας για τη βελτίωση του χάρτη συχνοτήτων από το Υπουργείο Υποδομών.

    Το Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού αποφάσισε τη συγκρότηση μίας ομάδας έργου που θα μελετήσει και παρουσιάσει προτάσεις για τη βελτίωση του χάρτη συχνοτήτων της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης. Η ομάδα θα λάβει υπόψη ανάμεσα στα άλλα τα προβλήματα που έχουν αναφερθεί από βουλευτές, δημοτικές αρχές και πολίτες για την ψηφιακή κάλυψη πολλών περιοχών της χώρας σε σχέση με τον υφιστάμενο χάρτη συχνοτήτων και μία προηγούμενη μελέτη για την ψηφιακή τηλεόραση που είχε ανατεθεί στο ΕΜΠ στις αρχές του 2012. Η ομάδα εργασίας θα εξετάσει ακόμα και τη δυνατότητα επέκτασης των ψηφιακών συχνοτήτων στην μπάντα των VHF, αν κριθεί απαραίτητο για την αύξηση της χωρητικότητας των δικτύων, ενώ θα λάβει υπόψη τις τεχνολογικές εξελίξεις των τελευταίων ετών αλλά και τις προτάσεις που αφορούν το φάσμα των UHF για την Παγκόσμια Διάσκεψη για τις Ραδιοεπικοινωνίες της ITU, WRC15. Η ομάδα θα πρέπει να παρουσιάσει την εισήγηση της έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2015.

Αναλυτικά η απόφαση, που υπογράφεται από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Χρήστο Σπίρτζη, προβλέπει:

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015

Μερικές συχνές απορίες και οι απαντήσεις τους για την Ψηφιακή Τηλεόραση από την ΕΕΤΤ.

1. Είναι η ΕΕΤΤ ανεξάρτητη αρχή ή είναι ρυθµιστική αρχή και τι ρόλο έχει στο πεδίο της ψηφιακής τηλεόρασης; Η ΕΕΤΤ έχει ρητά εκ του νόµου διπλή ιδιότητα, είναι ανεξάρτητη διοικητική αρχή (άρθρο 6 παρ. 2 Ν.4070/2012) και είναι και εθνική ρυθµιστική αρχή σε θέµατα παροχής δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών (άρθρο 6 παρ. 1 Ν.4070/2012). Υπό τη διπλή αυτή ιδιότητα, διενήργησε τη διαγωνιστική διαδικασία αδειοδότησης για τον ιδιώτη πάροχο δικτύου ψηφιακής τηλεόρασης – δηλαδή για τον µεταφορέα του σήµατος των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθµών – όπως αυτή προσδιορίστηκε από τη σχετική υπουργική απόφαση. Ο νόµος ορίζει ότι στο πεδίο αυτό η ΕΕΤΤ γνωµοδοτεί και διεκπεραιώνει, ενώ οι αποφάσεις λαµβάνονται από το νοµοθέτη και το Υπουργείο Υποδοµών.

2. Ελέγχεται η ΕΕΤΤ ή είναι ανεξέλεγκτη; Η ΕΕΤΤ, ως ανεξάρτητη διοικητική αρχή, υπόκειται σε δικαστικό και κοινοβουλευτικό έλεγχο δηλαδή ελέγχεται συνέχεια από τα διοικητικά δικαστήρια (∆ιοικητικό Εφετείο, Συµβούλιο της Επικρατείας, Ελεγκτικό Συνέδριο) και από τις αρµόδιες Επιτροπές της Βουλής των Ελλήνων. Η ΕΕΤΤ ως ανεξάρτητη αρχή δεν υπόκειται στον ιεραρχικό έλεγχο της ∆ιοίκησης – όπως ο νόµος ρητά ορίζει: «η ΕΕΤΤ ενεργεί ανεξάρτητα και δεν ζητά ούτε λαµβάνει οδηγίες από κανένα άλλο φορέα».

3. Επιτρέπεται να κατακυρωθεί ανοικτός, διεθνής, δηµόσιος διαγωνισµός όπως αυτός που διενήργησε η ΕΕΤΤ για τον πάροχο δικτύου ΨΤ σε έναν και µοναδικό διαγωνιζόµενο; Ναι, επιτρέπεται. Η συµµετοχή ενός ενδιαφεροµένου και η κατακύρωση σε αυτόν του δικαιώµατος δεν αντιβαίνει ούτε στο εθνικό δίκαιο (βλ. σχετική νοµολογία του Συµβουλίου Επικρατείας ΣτΕ (ασφαλ) 378/2009 και ΣτΕ ΕΑ 33/2009, 1803/2008) ούτε και στο ευρωπαϊκό δίκαιο (βλ. ad hoc επί τούτου απάντηση της αρµόδιας Επιτρόπου σε σχετική ερώτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 13/10/2014).