Αναδημοσίευση από agon.gr
Θα δούμε ψηφιακά
τελικά στις 19 Δεκεμβρίου; Οι περισσότεροι ναι, όχι όμως όλοι. Ο ερχομός
της Digea στην Ήπειρο αποκαλύπτει και μια σειρά από απρόβλεπτα
προβλήματα, που στην εποχή της αναλογικής τηλεόρασης (και της ΕΡΤ)
καλύπτονταν με διάφορους τρόπους.
Πρακτικά, εάν δεν υπάρξει
κάποια τεχνική παρέμβαση, αρκετά χωριά της Ηπείρου, ακόμα και περιοχές
εντός του δήμου Ιωαννιτών θα μείνουν χωρίς ψηφιακό σήμα, ίσως και χωρίς
τηλεόραση από τις 19 Δεκεμβρίου. Η Digea κάνει «πάσα» την ευθύνη τους
δήμους, που τώρα θα κληθούν να αναλάβουν και... την παροχή τηλεοπτικού
σήματος. Το θέμα είναι πολύ σοβαρό, αν σκεφτεί κανείς ότι στα
απομακρυσμένα χωριά, ειδικά για τους ηλικιωμένους, η τηλεόραση είναι
συντροφιά. Εν συντομία, το πρόβλημα έχει ως εξής: Στις 19 Δεκεμβρίου
γίνεται το «switch off» στην Ήπειρο, η αλλαγή δηλαδή του αναλογικού σε
ψηφιακό σήμα που σημαίνει καλύτερη εικόνα και ήχο και περισσότερα
τηλεοπτικά κανάλια. Αυτό όμως δεν θα συμβεί σε περιοχές όπως τα
Πράμαντα, η Βοβούσα, οι Καλαρρύτες, ακόμα και σε χωριά του δήμου
Ιωαννιτών, όπως το Ασβεστοχώρι και η Μανολιάσα. Δεν θα βλέπουν ψηφιακά
στις 19 Δεκεμβρίου εάν δεν υπάρξει τεχνική παρέμβαση, η οποία όμως μόνο
εύκολη δεν θα είναι, κυρίως για γραφειοκρατικούς λόγους. Υπό
συγκεκριμένους τεχνικούς όρους, ενδέχεται να μείνουν και εντελώς χωρίς
τηλεόραση.
Γιατί όμως; Η συμφωνία της Digea, που -υπενθυμίζεται-
έμεινε η μόνη ανάδοχος μετά το ξαφνικό κλείσιμο της ΕΡΤ, αφορά
συγκεκριμένα κέντρα μετάδοσης, αυτά δηλαδή που παραχωρεί το ελληνικό
δημόσιο. Έλα όμως που στο τελευταίο ακριτικό και ορεινό χωριό, η
μετάδοση δεν γίνεται απευθείας από αυτά τα κέντρα, αλλά μέσω
αναμεταδοτών. Οι συγκεκριμένες «κεραίες» είναι πάρα πολλές, ειδικά σε
περιοχές με ορεινό ανάγλυφο όπως η Ήπειρος και λειτουργούν πρακτικά σαν
«repeaters», αναμεταδότες ή και ενισχυτές σήματος, ώστε η εικόνα να
φτάνει παντού. Αυτοί οι «ενδιάμεσοι» πομποί, την Digea... δεν την
αφορούν, ως ιδιωτική εταιρία που είναι (υποχρεούται πάντως να καλύψει το
95% της επικράτειας). Εάν δηλαδή η τάδε κεραία στα Τζουμέρκα που
έπαιρνε σήμα από Λιγκιάδες ή από αλλού δεν θα μπορεί να αναμεταδώσει
χωρίς παρέμβαση ψηφιακό σήμα μετά τις 19 Δεκεμβρίου, τότε όσοι έπιαναν
από εκεί, δεν θα έχουν τηλεόραση, εφόσον διακοπεί και το αναλογικό σήμα.
Η οριστική διακοπή αναλογικού σήματος προβλέπεται για τον προσεχή
Ιούνιο.
Επίκειται πρόβλημα
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2014
Πρίζα ΤΕΡΜΑΤΙΚΗ FM-TV-SAT τριπλή.
Περιγραφή:
Πρίζα ΤΕΡΜΑΤΙΚΗ FM-TV-SAT τριπλή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
- Μπάντες: TV/FM/SAT
Απώλειες MHZ:db
- TV: 5-862: 4 [+-2], 950-2400: typ.35
- FM: 5-862: 4 [+-2], 950-2400: typ.35
- SAT: 5-862:typ.20, 950-2400: 1.5 [+-1]
Απομόνωση MHZ: db
- TV με FM: >10
- TV με SAT: >10
- Πέρασμα DC: SAT IN 350 mA
Πηγή: Αναδημοσίευση από τη σελίδα edision.gr.
Πρίζα ΤΕΡΜΑΤΙΚΗ FM-TV-SAT τριπλή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
- Μπάντες: TV/FM/SAT
Απώλειες MHZ:db
- TV: 5-862: 4 [+-2], 950-2400: typ.35
- FM: 5-862: 4 [+-2], 950-2400: typ.35
- SAT: 5-862:typ.20, 950-2400: 1.5 [+-1]
Απομόνωση MHZ: db
- TV με FM: >10
- TV με SAT: >10
- Πέρασμα DC: SAT IN 350 mA
Πηγή: Αναδημοσίευση από τη σελίδα edision.gr.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)

